Wiadomości prasowe

Co się dzieje w badaniach dotyczących Zespołu Marfana?

Co się dzieje w badaniach dotyczących zespołu Marfana? Poniżej zamieszczamy listę ostatnio opublikowanych badań. Linki sporządził dla nas Laurian Janssen z belgijskiego Stowarzyszenia Zespołu Marfana (Association Belge du de Marfan). Są to artykuły medyczne i dlatego część zawartości czasami może być trochę trudna w odbiorze i zrozumieniu. Mamy nadzieję, że wielu z Was, czytelników może korzystać z tych informacji. Artykuły w jezyku angielskim.

Skuteczność losartanu vs. atenolol w zapobieganiu rozszerzenia aorty w zespole Marfana - randomizowane badanie kliniczne.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26518245

Korzystny wpływ blokady układu renina-angiotensyna-aldosteron w zespole Marfana upacjentów po wymianie aorty.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26632386

Rozpowszechnienie, częstość i wiek w chwili rozpoznania w zespole Marfana.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26631233

Czy istnieje związek pomiędzy statyką narządu, a wypadaniem i tkanką Fibryliny-1 /FBN-1/ w surowicy?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26620898

Systematyczny przegląd bólu przewlekłego u osób z zespołem Marfana.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26607862

Rola zewnątrzkomórkowych i wewnątrzkomórkowych układów proteolitycznych w tętniakui aorty wstępującej.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26582478

Przebudowy mięśnia sercowego w modelu myszy z zespołem Marfana i jak rozwija się w dwóch odrębnych fenotypach.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26566724

Jakość zdrowotna życia jest nienaganna u dzieci i młodzieży z zespołem Marfana pomimo swojego charakterystycznego fenotypu.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26566600

Psychiczne i neuropsychologiczne problemy w zespole Marfana: Krytyczny przegląd piśmiennictwa.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26526396

Tętno nienormalne i braki odpowiedzi chronotropowej po submaksymalnym wysiłku u pacjentów z zespołem Marfana (młodych).
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26521836

Znaczący spadek zmienności rytmu serca u chorych z zespołem Marfana z potwierdzoną mutacją FBN1. Cherkas A1, Zhuraev R. J. Cardiol 2015.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26503076

Choroby siatkówki w Zespole Marfana: Z Marfana Eye Consortium of Chicago.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26469233

Fibrylina mikrofibryle w fizjologii kości.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26408953

Przewlekły ból w zespole nadmiernej ruchomości i zespół Ehlersa-Danlosa (typ nadmierny.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26316810

Zespół Marfana - podstawa dziedziczenia, tętniaki aorty piersiowej i rozwarstwienia.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26306841

Perspektywy zmienionych kryteriów Ghent dot. rozpoznania zespołu Marfana.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26124674a

Dieta dla zdrowia

W jaki sposób można naturalnie wzmocnić tkankę łączną?

Aby komórki tkanki łącznej były w stanie zsyntetyzować wystarczającą ilość kolagenu, niezbędna im jest biologiczna energia. Warunkiem jej wytworzenia jest optymalne zaopatrzenie w niezbędne mikroskładniki odżywcze. Witamina C odgrywa tu rolę jako przenośnik bioenergii, jak i bezpośrednio reguluje ilość syntetyzowanego kolagenu. Dla zapewnienia stabilności struktury kolagenu duże znaczenie ma optymalne dostarczanie aminokwasów: lizyny i proliny, jak również witaminy C i miedzi. Dla
poprawy funkcji chrząstek stawowych szczególne znaczenie ma suplementacja N-acetyloglukozaminą i siarczanem chondroityny przez dłuższy okres czasu. Zarówno Witamina C jak i aminokwas lizyna muszą być dostarczane z pożywieniem, ponieważ nasz organizm nie produkuje tych ważnych dla zdrowia związków. Większość populacji w krajach uprzemysłowionych niestety cierpi na ich niedobór. Bogate źródła lizyny to groch, orzechy włoskie, również dobrym jej źródłem jest mięso łososia, czy drób.
Należy zwrócić jednak uwagę na to, iż ogrzewanie (przegotowywanie mleka, gotowanie, podgrzewanie w mikrofalówce) powoduje zniszczenie lizyny jak i witaminy C. Aminokwas ten pozytywnie wpływa na przyswajanie wapnia niezbędnego dla zdrowych zębów i kości, dlatego pożywienie bogate w lizynę jest korzystne dla pacjentów z osteoporozą. W stanach patologicznych kolagen atakowany jest przez własne enzymy trawiące kolagen, jak również zwiększającą się ilość wolnych rodników.

Ten proces skutecznie hamuje lizyna i też roślinne przeciwutleniacze, jak piknogenol, EGCG, bioflawonoidy, kwercetyna i in. Dzienna dieta wzbogacona w te substancje jest ważnym elementem naturalnej profilaktyki zdrowia. Poparta naukowymi doświadczeniami medycyna naturalna, a przede wszystkim medycyna komórkowa, oferują skuteczne i bezpieczne sposoby zapobiegania niewydolności i naturalnej korekcji tkanki łącznej.
Regularne przyjmowanie niezbędnych witamin, minerałów, i innych mikroskładników odżywczych stanowi podstawę zdrowego metabolizmu tkanki łącznej i wczesnego zapobiegania jej schorzeniom. Dodatkowy regularny ruch fizyczny przyczyni się równie pozytywnie do tego, iż problem „pomarańczowych rozstępów” należeć będzie do przeszłości.

Witaminy niezbędne dla budowy tkanki łącznej

Tkankę łączną z aminokwasów wytwarzają żywe komórki skóry – fibroblasty.
Fibroblasty zabudowują wnętrze skóry tkanką łączną. Stanowi ona „rusztowanie” z silnych włókien sprężystych. Włókna te zbudowane są z białek kolagenowych, niekiedy elastylowych i innych. W sumie włóknisto-białkowe „rusztowanie” wnętrza skóry cechuje bardzo duża wytrzymałość i elastyczność.

Dla budowy i regeneracji skóry niezbędne są witaminy: A, B, C, E, D, ponadto minerały: cynk, żelazo, miedź, selen
oraz specyficzne aminokwasy.
Organizm pozyskuje je z pokarmów preparatów aptecznych.

Witaminy witaminy B 1 i B 6 wspomagają zaopatrzenie w budulec do włókien

Aby wytworzyć włóknistą tkankę łączną - komórki budowniczowie zaopatrywane są drogą krwi w budulec - aminokwasy niezbędne do syntezy kolagenu i elastyny. Powiedzmy więc w tym momencie, że ważnymi pomocnikami fibroblastów są witaminy B 1 i B 6, które w układzie trawiennym wspomagają wchłanianie z białka pokarmowego aminokwasów - cegiełek budulcowych dla konstrukcji kolagenu.

Witamina C wzmacnia włókna kolagenowe

Witamina C – kwas askorbowy uczestniczy aktywnie w tkankowej syntezie włóknistego kolagenu – podstawowego budulca tkanki łącznej skóry. Warto w tym kontekście zauważyć, że skóra jest często uszkadzana przez kontuzje, stłuczenia i rany. Ponieważ witamina C jest również aktywnym przeciwutleniaczem tkankowym szybko zużywa się w neutralizacji wolnych rodników, których nadmiar towarzyszy pourazowych stanom zapalnym, jak też stanom zapalnym wywołanym przez inne choroby (alergie, wirusy przeziębienia i grypy, reumatyzm, itp.). Toteż dla szybkiej regeneracji jej tkanki łącznej, dobrze jest połączyć działanie witaminy C z innym antyoksydantem - rutyną, której obecność osłania kwas askorbowy przed wolnymi rodnikami i znacząco przedłuża jego działanie.

Witamina A przyśpiesza regenerację kolagenu

Gdy i witaminie C towarzyszy nie tylko rutyna, ale i witamina A – substancje te wspomagają się w regeneracji tkanki łącznej. Jeśli jeszcze dodamy do tego zastawu wapń – otrzymamy zespół substancji wzmacniających procesy metaboliczne niezbędne dla regeneracji tkanki łacznej kości, zębów, naczyń krwionośnych oraz pomocny w łagodzeniu stanów zapalnych towarzyszącym wielu chorobom infekcyjnym.

Dieta w chorobach tkanki łącznej

„Dieta” zwykle kojarzy się z odchudzaniem, ze stosowaniem rygoru, rezygnacją z ulubionych potraw i spożywaniem niesmacznych posiłków. Jednak "dieta" to sposób odżywiania, w skład który wchodzi to co i ile jemy oraz pijemy w ciągu dnia. Każdy człowiek stosuje jakąś dietę. Racjonalna dieta dorosłego człowieka powinna być różnorodna i zapewniać dziennie 2000-3000 kalorii. Odpowiednia dieta powinna opierać się o zasady zdrowego żywienia.
Zasady racjonalnej diety: różnorodność spożywanych produktów, w tym produkty jak najmniej przetworzone, dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilość błonnika pokarmowego, spożywanie codziennie dużej ilości warzyw i owoców, ograniczenie jedzenia produktów bogatych w tłuszcze zwierzęce oraz pokarmów bogatych w cukry proste, ograniczenie spożycia soli oraz odpowiednie nawadnianie organizmu.
Należy pamiętać, że zdrowa dieta wraz z aktywnością fizyczną jest niezwykle ważna dla utrzymania dobrego stanu zdrowia. Pozwala uniknąć wielu chorób, które niejednokrotnie rozwijają się przez wiele lat w organizmie, jako skutek spożywania zbyt dużej lub niewystarczającej ilości określonych składników pokarmowych. Odpowiednia dieta bywa również często podstawową metodą leczenia wielu chorób i dolegliwości.

Co jeść, aby uzupełnić niedobór kolagenu?

Kolagen znajduje się w tym pożywieniu, które nie zaleca nam jeść medycyna.
Białko jaja kurzego zawiera bardzo dużo składników odżywczych a szczególnie lizyny potrzebnej do budowy fibryliny (pamiętamy, że lizyna przez gotowanie lub smazenie zostaje zniszczona).
Bardzo dobry kolagen znajduje się w podściółce skóry rybiej, skórce świńskiej. Notuje się wiele wyleczeń osób chorych na różnego rodzaju skrzywienia.
Bardzo wartościowe są nóżki, golonki z których robimy galaretę. Po całkowitym rozgotowaniu ich i oddzieleniu mięsa od kości, otrzymujemy lepką substancję. To właśnie jest kolagen.
Ścięgna, chrząstki, żyły – zawierają mnóstwo kolagenu - to jedne z najlepszych substancji zawierających kolagen. Nie muszą wcale posiadać mięsa. Oczywiście mówimy tu o wyrobach bez dodatków substancji chemicznych, barwników. Salceson - zawiera wysokiej jakości kolagen. Pasztetowa – również bardzo dobre pożywienie ze względu na zawartość kolagenu. Wywar z kurzych łapek – sam zdrowy kolagen.

Źródło: dr-rath-koalicja.pl

Komentarze   

#1 Piotr 2015-12-09 07:48
Nawiązując do tekstu z Gazety Wyborczej Flo Hyman była kobietą. Flo to nic innego jak skrócenie imienia Flora.
Pozdrawiam
   Zmień wielkość tekstu na witrynie  |  Zmień kontrast wyświetlania witryny
Google Plus